mylifeinhawaii

Here's the thing

Publicerad 2013-01-09 21:50:00 i

Okay, dags att berätta hur situationen ligger här borta för mig i Kanada. Lättare att ta det på svenska denna gång.
Jag är här på ett Work&Holiday visa, vilket betyder att jag kan jobba här i ett år(vilket jag nu har gjort, crazy). I allafall, jag vill stanna och har de mest underbara chefer man kan ha. I mitt case är det svårt att få ett Work permit vilket jag behöver för att stanna. Så mina chefer har anlitat en advokat för mig och processen är nu igång, jag vet ingenting hur allt detta kommer sluta. Under processens tid så får jag inte jobba eftersom mitt nuvarande visum inte längre är godkänt. Som tur är får jag svenskt besök på fredag och vi ska upp till Montreal och åka skidor! Så får se detta som en lång semester :).

I slutändan så kan det sluta med att jag får visumet i handen och kan skriva på ett kontrakt under ett år här borta, eller kan det sluta med att jag blir deported från Kanada och måste lämna mitt hem och jobb här. Så allt jag kan göra nu är att Hoppas!

 

Stay positive :)

Kommentarer

Postat av: Berger

Publicerad 2013-01-14 00:58:20

Håller tummarna så att det vitnar här borta!! Njut av "semestern" och åk aaaasamycket skidor åt mig med :D <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pernilla

A girl who loves adventure. Have studied at Hawaii Pacific University, worked in Toronto and travelled a little bit of everywhere. Follow my adventures here.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela